Blog

CONTACTCENTER IN THE CLOUD: LUCHTFIETSERIJ OF REALITEIT

Software as a Service, Platform as a Service, Infrastucture as a Service, IT as a service, kortom Cloud Computing. Als we afgaan op wereldwijde analisten dan staan we nog pas aan de vooravond van de grote verschuiving van IT diensten naar de cloud. Cloud computing is inmiddels bij consumenten al gemeengoed geworden en ook de groei in bepaalde zakelijke toepassingsgebieden…

MANAGERS STAAT ‘HET NIEUWE WERKEN’ IN DE WEG

Niet de vereiste toename van zelfstandigheid en verantwoordelijkheid van medewerkers, maar de afwijzende houding van managers is het grootste knelpunt bij de doorvoering van Het Nieuwe Werken. Dit is een van de resultaten uit het tweejaarlijkse onderzoeksrapport ‘Ken- en stuurgetallen personeelsmanagement’ dat op 5 september verschijnt bij HR Strategie, een imprint van WEKA Uitgeverij. (meer…)

TRANSACTIONELE E-MAILS: HAAL MEER UIT JE KLANTCONTACT

Aankoopbevestigingen, status van verzending, bevestiging van aanmelding, abandoned shop carts. Verschillende voorbeelden van transactionele e-mails. Dit zijn uitingen die een aankoop faciliteren en bevestigen. Waarom is deze vorm van e-mailmarketing zo belangrijk binnen de e-commerce branche? Omdat transactionele e-mails uiterst relevant zijn, persoonlijk en altijd worden gelezen door de klant. (meer…)

VIJF VUISTREGELS VOOR BETERE CEM

Om de klant optimaal te bedienen, moeten bedrijven zich meer richten op Customer Experience Management (CEM). Dat stelt Jeroen van Hooff, CEO van Tele’Train. Lange wachttijden, ondeskundige helpdeskmedewerkers en slechte telefonische bereikbaarheid doen veel bedrijven de das om. Van Hooff geeft vijf vuistregels voor verbetering. (meer…)

ZORG VOOR VOLDOENDE INTERACTIE IN DE ZOMER

Grote beslissingen en contact met prospects vanwege de zomer uitstellen? Doe het niet. Ga gewoon door en voorkom dat potentiële klanten u uit het oog verliezen. Hoewel de huidige temperatuur, regen en wind niet doen vermoeden dat het hartje zomer is, zitten we momenteel toch midden in de onvermijdelijke zomervakantie. Een groot deel van Nederland is op vakantie waardoor het…

EFFECTIEF STUREN OP DE KLANTERVARING

Veel organisaties worstelen met de uitdaging om effectief te sturen op hun klantervaring. het blijkt zelfs dat 1 op de drie medewerkers van de klantenservice vindt dat de input van klanten onvoldoende wordt gebruikt om de dienstverlening te laten aansluiten bij de klantbehoeften. Hoe handel ik de klantcontacten nu juist af? Hoe weet ik zeker dat ik die dingen doe die…

NIEUWE KLANTEN WERVEN OP BASIS VAN HET WEDERKERIGHEIDSPRINCIEPE?

Het wederkerigheidsprincipe is een krachtige beïnvloedingstechniek. Het is de specie van menselijke relaties. Het werkt als volgt: 'ik bewijs je - onbaatzuchtig - een dienst, dan hoop ik dat jij me daarvoor vroeg of laat beloont met een wederdienst'. Ook in het zakelijke verkeer blijkt dit principe prima te werken. Zie onder andere het boek 'Invloed' van Robert Cialdini. Het…

HOE OMGAAN MET DE DAGELIJKSE INFORMATIESUNAMIE?

“Information overload” of de overbelasting aan informatie is een van de grootste irritaties in het hedendaagse bestaan. E-mail, sms, Facebook, YouTube, Twitter, kranten, internet, online nieuws, breaking nieuws, vergaderingen, dossiers, rapporten... Uit een enquête van het persbureau Reuters kwam ooit naar voren dat twee op elke drie managers vonden dat deze stortvloed aan data naast hun jobtevredenheid ook hun persoonlijke…

WAAROM EINSTEIN ZIJN TELEFOONNUMMER NIET KENDE EN NOG 4 TIPS OM JE FOCUS TE BEHOUDEN

Er bestaat een prachtig verhaal over een journalist die Albert Einstein bezoekt op de campus van de universiteit van Princeton en hem een paar vragen stelt. Op het einde van de rondgang vraagt de journalist om Einsteins telefoonnummer. Einstein stapt naar een openbare telefoon; pakt het telefoonboek, zoekt zijn nummer op en leest het voor. Wanneer de journalist Einstein vraagt…

NIEUWE BEDRIJFSVOERING: DE BELANGRIJKSTE TECHNOLOGISCHE TRENDS

Frankwatching: Bewindslieden van ondernemingen beleven momenteel spannende tijden. Hoewel de recessie officieel voorbij is, staan bedrijven nog altijd onder enorme druk, of het nu gaat om concurrenten of klanten, binnenlandse of buitenlandse markten. Klanten, leveranciers en aandeelhouders willen op hun wenken worden bediend en verwachten uitgebreide, wereldwijde dekking. Als gevolg van de voortdurende economische onzekerheid wordt het vermogen om nieuwe…