De leden van de Vereniging Contactcenters Nederland (VCN) en de Werkgeversvereniging Contact Centers (WGCC) zijn dinsdag ‘unaniem akkoord’ gegaan met de definitieve samenvoeging van de twee verenigingen. Per 1 januari 2012 gaan zij samen op in de Klantenservicefederatie.
‘Het samengaan van de twee grootste verenigingen in de contactcenterbranche is een grote stap vooruit, die zal bijdragen aan een verbetering van de dienstverlening en aan het imago van contactcenters. Ik ben heel blij dat dankzij de inzet van vele mensen deze stap nu genomen wordt’, zei Alexander Hamel, voorzitter van VCN en KSF, eergisteren tijdens de Algemene Ledenvergadering in Leidschendam.
Ook Cokky Bosman, voorzitter van WGCC, is content. ‘Ik ben heel blij dat de fusie nu daadwerkelijk aanstaande is. Er is hard gewerkt aan een vereniging die de belangen van de contactcenterbranche en klantcontact behartigt. Naar mijn mening zal dit een positieve impuls geven aan de branche in zijn geheel.’
In de vorm van de Werkgeversvereniging Facilitaire Contactcenters (WFC) wordt op 1 januari eveneens een nieuwe (dochter)vereniging opgericht. Dit is specifiek bedoeld voor de voortzetting van de cao en het Quality Membership van de WGCC. Het nieuwe bestuur van de Klantenservicefederatie wordt gekozen op 17 januari aanstaande, tijdens de eerste Algemene Ledenvergadering van de KSF.
Bron: Telecommerce