Door onze collega Interswitch: Een voicemail inspreken en afluisteren: mensen vinden het vervelend. Het gebruik van een voicemail kost geld en kostbare tijd. De tijden en techniek veranderen razendsnel. Maken mensen tegenwoordig nog wel gebruik van voicemail? En hoe staat men tegenover het gebruik van voicemails in het zakelijk verkeer?
Toegevoegde waarde voicemail ter discussie.
Deze vragen zijn onderzocht in: De Grote (kleine) pol van Interswitch.
Wat blijkt? Veel mensen maken zelf wel gebruik van een voicemail, maar zien de toegevoegde waarde van het gebruik door anderen niet:
men spreekt bij anderen niet vaak in en vindt ook niet dat contact met een voicemail “bereikbaarheid” inhoudt.
“Het blijkt dat mensen vinden dat iemand niet bereikbaar is op het moment dat zijn of haar vm aanstaat. Ondanks, of misschien wel juist dankzij je voicemail ben je dus toch onbereikbaar. En in het zakelijk verkeer wil niemand onbereikbaar zijn”, aldus Petra de Groot van Interswitch, “onze klanten willen niet dat bellers een voicemail krijgen, maar altijd authentiek persoonlijk contact. Zij willen bereikbaar zijn, wij helpen daarbij.”
Voor het complete rapport en alle cijfers kunt het rapport hier bekijken.