VERHAGEN WIL BETERE TELEFONISCHE KLANTENSERVICE

Minister Maxime Verhagen van Economische Zaken, Landbouw & Innovatie wil dat bedrijven hun service richting klanten gaan verbeteren. Vooral telecombedrijven presteren ondermaats wat betreft de telefonische klantenservice, concludeert de minister.

Verhagen stuurde vandaag de resultaten van zijn onderzoek naar de Tweede Kamer. In dit rapport staat onder anderen dat de gemiddelde wachttijd bij telecombedrijven ruim vier minuten bedraagt, twee keer zo lang als bij energiebedrijven. Ondanks dit ongemak waarderen klanten de telefonische service bij energie- en telecombedrijven gemiddeld met een 7.

In opdracht van Verhagen wordt de komende maanden bovendien onderzocht of de wachttijd bij 0900-nummers gratis gemaakt kan worden. In het voorjaar van 2012 wordt de situatie opnieuw onder de loep genomen, om bedrijven aan te zetten tot daadwerkelijke verbeteringen qua service. Nagenoeg een jaar geleden zei de minister van EL&I overigens ook al dat helpdesks in Nederland verbeteringen moeten doorvoeren op het gebied van dienstverlening.

Bron: Telecommerce