De opkomst van HNW Het Nieuwe Werken (HNW) heeft een duidelijke focus op plaats- en tijdsongebonden werken. Hoewel deze doelstelling duidelijk is, kent Het Nieuwe Werken verschillende definities. Wij willen Het Nieuwe Werken aanduiden als “een veelvoud aan maatregelen die gericht zijn op de keuzevrijheid van werknemers. Werken waar en wanneer men wil. De aansturing geschiedt op basis van vertrouwen, met goede ondersteuning van de benodigde faciliteiten zoals een telefoonservice”.
HNW wordt steeds meer toegepast in Nederland. 27% van alle werknemers in Nederland werkte in 2010 een deel van hun uren thuis. De overheid stimuleert Het Nieuwe Werken vanwege de vele voordelen die het biedt. Het reduceert de filedruk, vermindert de belasting voor het milieu en stimuleert innovatie, hetgeen de Nederlandse kenniseconomie ten goede komt.
De komst van nieuwe technologien
Het Nieuwe Werken staat voor slimmer, efficiënter en effectiever werken. Hierin is een stukje technologie en service noodzakelijk om de werknemers de faciliteiten te bieden die op kantoor ook aanwezig zijn. Met een telefoonservice wordt het voor veel bedrijven steeds toegankelijker om dit voor hun werknemers te introduceren.
De rol van een telefoonservice
Naast verschillende vormen van telefonie, is een zakelijke telefonie- en bereikbaarheidsoplossing als een telefoonservice natuurlijk vele malen aantrekkelijker vanwege de professionele uitstraling. Een telefoonservice biedt allerlei mogelijkheden om altijd en overal telefonisch bereikbaar te zijn. De twee grootste voordelen zijn:
- 100% bereikbaar Een telefoonservice is een eenvoudige manier om optimaal telefonisch bereikbaar te zijn. Bij een telefoonservice verbindt de externe telefoniste elk telefoontje door met de juiste medewerker. De medewerker bepaalt zelf waar hij bereikbaar wil zijn. Dit kan het telefoontoestel op kantoor, het mobiele telefoonnummer, maar bijvoorbeeld ook het telefoontoestel thuis zijn. Thuiswerken in combinatie met volledige telefonische bereikbaarheid worden daarmee toegankelijk.
- Altijd en overal De medewerker kan zijn telefonische bereikbaarheid snel aanpassen op ieder gewenst moment. Er hoeft niets omgeschakeld te worden en een netwerkbeheerder hoeft geen instellingen aan te passen.
Extra voordelen:
- Altijd een centraal aanspreekpunt
- Geen bericht gaat verloren
- Geen tijdrovende beantwoording van standaardvragen
- Concentratie op zakelijke kansen en kernactiviteiten
- Geen verstoringen van uw bedrijfsproces
- Telefoon- en personeelskosten inzichtelijk en beheersbaar
- Geen dure investeringen in telefonie-infrastructuur
- Geavanceerde, up-to-date software en communicatiemiddelen
- Alle telefoongesprekken en dataverkeer adequaat en betrouwbaar opgeslagen
- Volledig actuele klantinformatie
- Vanaf elke plaats in de wereld via website berichten inlezen en agenda raadplegen
- Volledig behoud van de eigen identiteit: één gezicht naar buiten
- Telefoonservice tarieven zijn 1/6 van het salaris van een eigen telefoniste
Een telefoonservice maakt het mogelijk dat, waar je ook bent in de wereld, je toch altijd gebeld kan worden op een toestel bij jou in de buurt: de ene dag op kantoor en de andere dag thuis, maar altijd op hetzelfde zakelijke nummer. Wanneer je niet opneemt, wordt van het gesprek door de externe telefoniste een gespreksnotitie gemaakt die binnen 10 seconden via e-mail of sms naar de medewerker wordt verzonden.
Roland Vegt (6.12 Telefoonservice) in samenwerking met Voys Telecom