Wanneer u een eenmanszaak runt, heeft u meestal geen personeel in dienst om de telefoon op te nemen. Zeker wanneer u dan op vakantie gaat, is dat lastig. U wilt dat de zaken gewoon doorgaan, maar u wilt er ook wel eens lekker tussenuit. Een telefoonservice tijdens vakantie biedt dan uitkomst. Ook wanneer u wel een telefoniste heeft maar die een keer op vakantie gaat. De voordelen op een rijtje:
- Continue bereikbaar. Zo mist u geen belangrijke berichten of potentiële klanten die nu naar de concurrent gaan.
- Uw klanten krijgen geen voicemail maar persoonlijk contact. Er wordt volgens uw instructies opgenomen, alsof de telefoniste bij u op kantoor zit.
- Overal ter wereld heeft u een actueel overzicht van de berichten. Wie heeft gebeld en waarvoor? En is het dringend dan wordt direct contact met u opgenomen.
- Van alle telefoongesprekken ontvangt u een e-mail. U kunt deze e-mails ook naar een eventuele collega laten sturen, zodat deze de berichten kan afhandelen.
- Als u vaker gebruikmaakt van de dienst, hebben uw klanten niet steeds met iemand anders te maken, maar met een vertrouwd aanspreekpunt die uw relaties kent.
- Het is voordeliger dan een telefoniste inhuren. U betaalt alleen voor werkelijk beantwoorde telefoontjes.
- U kunt de telefoon op ieder gewenst moment doorschakelen, dus ook tijdens drukke periodes op het werk of tijdens besprekingen.
Gratis uitproberen!
Lang wachten of onbereikbaarheid kan u klanten dus omzet kosten. Twijfelt u nog of het iets voor u is? Er zijn verschillende bedrijven waar u de telefoonservice vrijblijvend mag testen, zoals de STIPT Telefoonservice, PAsCall Telefoonservice en 6.12 Telefoonservie die u twee weken gratis aanbiedt. Het spreekt voor zich dat u dan wel serieuze plannen moet hebben om na uw vakantie met de telefoonservice te blijven werken. Met deze gratis periode weet u dan direct of het uw bedrijf kansen biedt.
Bovendien geeft het u de mogelijkheid om eens echt te ontspannen en onbezorgd te genieten, zonder dat u tijdens uw vakantie continu achter uw laptop zit om te controleren hoe het op de zaak gaat. Misschien durft u uw zakelijke telefoon zelfs wel eens een moment uit te schakelen!
Door: MKB Ondernersblog