Blog

IS MIJN BEDRIJF TELEFONISCH BEREIKBAAR?

HNW Blog | Telefonie is en blijft een belangrijk kanaal voor klantcontact. Bellers willen graag snel en goed geholpen worden. Zij nemen de tijd en moeite om te bellen, maar wordt er aan de andere kant wel opgenomen en adequaat gehandeld? In veel organisaties is dit niet altijd het geval en dat gaat direct ten koste van de klanttevredenheid. Het Nieuwe…

BEREIKBAARHEID ESSENTIEEL VOOR BEDRIJFSVOERING

Anno 2105 is het niet meer geoorloofd dat consumenten die een bedrijf of organisatie bellen niet verder komen dan de voicemail of zelfs helemaal geen gehoor krijgen. Dat stelt communicatiespecialist Gerard Bergsma, directeur van Infopact, in Brisk Magazine. (meer…)

CLOUD MAAKT OPTIMALE BEREIKBAARHEID MOGELIJK

Het is bijna niet bij te houden; zo snel verandert onze manier van werken. Een aantal jaren geleden hadden we het nog over kantoortijden, vandaag leven we in een 24-uurs economie. (meer…)

SLECHTE TELEFONISCHE BREIKBAARHEID KOST BEDRIJVEN OMZET

Het bedrijfsleven loopt per onderneming jaarlijks honderdduizenden euro’s mis als gevolg van een slechte telefonische bereikbaarheid of door slecht ontwikkeld commercieel gedrag van medewerkers die de telefoon opnemen. Dat stelt Quality Support op basis van resultaten verzameld uit ruim 380 telefonische bereikbaarheidsonderzoeken in 2014. (meer…)

WINKELS SLECHT BEREIKBAAR VIA INTERNET EN TELEFOON

De grote winkelketens zijn slecht bereikbaar via internet. Bijna de helft van de ketens geeft klanten geen mogelijkheid tot het stellen van vragen via e-mail of geeft geen reactie. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van Elsevier Retail, dat dinsdag is gepresenteerd. Het vakblad onderzocht 75 ketens. Daarvan kwamen er 33 slecht uit de bus als het gaat om bereikbaarheid…

ONBEREIKBAAR DANKZIJ VOICEMAIL

Door onze collega Interswitch: Een voicemail inspreken en afluisteren: mensen vinden het vervelend. Het gebruik van een voicemail kost geld en kostbare tijd. De tijden en techniek veranderen razendsnel. Maken mensen tegenwoordig nog wel gebruik van voicemail? En hoe staat men tegenover het gebruik van voicemails in het zakelijk verkeer? (meer…)

DE KLANTRELATIES VAN DE TOEKOMST

Klantrelaties: iedere organisatie heeft ze. Iets vanzelfsprekends zou je misschien denken, maar niets is minder waar. Klantrelaties transformeren door grote ontwikkelingen als digitalisering, disruptieve innovatie, de mobiele evolutie en de doorontwikkeling van robots en kunstmatige intelligentie. (meer…)

HOE GOED IS HET MKB ONLINE EN TELEFONISCH BEREIKBAAR

Goede communicatie met klanten is belangrijk voor iedere ondernemer. In samenwerking met KPN heeft onderzoeksbureau Ipsos de bereikbaarheid van het MKB onderzocht. De ‘Goed bereikbaar-scan’ is uitgevoerd onder 28.000 MKB-ers met 1 tot 50 werknemers. In het onderzoek is niet alleen gekeken naar de bereikbaarheid via verschillende contactkanalen, maar ook naar specifieke brancheverschillen. (meer…)

DE KRACHT VAN DE TELEFOONSTEM

Overtuigen met uw voorkomen en uw lichaamstaal hoort bij uw beroep. Daarnaast zult u vaak aan de telefoon zitten met klanten of prospects. Overtuigen via de telefoon doet u voornamelijk met uw stem. Genoeg reden om na te gaan of er geen stoorzenders zijn die ervoor zorgen dat uw stem niet optimaal klinkt aan de telefoon. (meer…)

BEREIKBAARHEID KWART WEBSHOPS ONDERMAATS

Iets meer dan een kwart van de Nederlandse webshops die zijn aangesloten bij Thuiswinkel.org, was de afgelopen weken minder dan 99,90 procent van de tijd bereikbaar. Variërend van 23 minuten tot bijna tweeënhalve dag waren zij onbereikbaar voor hun (potentiële) klanten, blijkt uit actuele cijfers van Uptrends. (meer…)