Blog

BEDRIJVEN TELEFONISCH ONBEREIKBAAR VOOR SOLLICITANTEN

Ondanks de krappe situatie op de arbeidsmarkt blijven deuren voor werkzoekenden gesloten. In de huidige arbeidsmarkt hebben bedrijven vaak moeite om openstaande vacatures vullen. Het zou dus voor de hand liggen dat mogelijke kandidaten met open armen ontvangen worden. Uit onderzoek blijkt dat dit vrijwel nooit het geval is. Er is door B2Bees onderzoek gedaan naar de ‘gastvrijheid’ van bedrijven richting mogelijke…

BURGER KIEST VOOR DE TELEFOON BIJ GEMEENTEN

Veel gemeenten verwachten door de decentralisaties in het sociaal domein een toename van het aantal telefonische klantcontacten op het centrale telefoonnummer. Dat is een van de uitkomsten van een enquête die in de afgelopen weken door KING is gehouden en waarbij is ingezoomd op de toekomst van telefonische dienstverlening. (meer…)

VIRTUAL ASSISTANT HELPT BEDRIJVEN OM EFFFIËNTER TE WERKEN

Hoewel bepaalde applicaties wel verschillende taken kunnen uitvoeren, zijn applicaties die de mogelijkheden van een echte virtual assistant hebben, voorlopig nog toekomstmuziek. Applicaties kunnen wel online kalenders beheren of herinneringsmailtjes sturen; voor het voeren van telefoongesprekken of het verzorgen van bijeenkomsten is een echte virtual assistant nodig die in de behoeftes van een bedrijf of een individuele medewerker voorziet. (meer…)

JE TELEFOON LATEN OPNEMEN DOOR EEN ANDER

Als ZZP’er is het best lastig omdat je zoveel bordjes tegelijkertijd moet hooghouden. Zo moet je klanten binnen halen, je opdrachten goed vervullen en iedereen verwacht dat je altijd maar bereikbaar bent. Alhoewel het veel voordelen heeft om als zzp’er aan de slag te gaan, is de bereikbaarheid wel eens vervelend. Iedereen is op zijn tijd toe aan zijn rust.…

BEDRIJVEN BEZUINIGEN TEN ONRECHTE OP KLANTCONTACT

Als klanten ergens een hekel aan hebben is het eindeloos te moeten wachten als ze een bedrijf bellen om inlichtingen of om een klacht in te dienen. Toch bezuinigen veel bedrijven in economisch moeilijke omstandigheden juist op telefonisch klantcontact. (meer…)

TELEFONISCHE BEREIKBAARHEID BEDRIJVEN ONDERMAATS

De telefonische bereikbaarheid van Nederlandse bedrijven is onder de maat. Telefoontjes worden niet tijdig beantwoord en ook wordt bellers niet altijd een alternatief geboden.Dat blijkt uit de recent gepubliceerde Bereikbaarheidsbarometer van Synovate. Het onderzoeksbureau voerde 28.000 testoproepen uit in de publieke sector, gezondheidszorg, zakelijke dienstverlening en toeleveranciers. (meer…)

VOORDELEN VAN TELEFOONSERVICE TIJDENS VAKANTIE

Wanneer u een eenmanszaak runt, heeft u meestal geen personeel in dienst om de telefoon op te nemen. Zeker wanneer u dan op vakantie gaat, is dat lastig. U wilt dat de zaken gewoon doorgaan, maar u wilt er ook wel eens lekker tussenuit. Een telefoonservice tijdens vakantie biedt dan uitkomst. Ook wanneer u wel een telefoniste heeft maar die…

WERKSTRESS DOOR BEREIKBAAR ZIJN TIJDENS VAKANTIE

Uit een poll van Jobbird blijkt dat ruim de helft van de Nederlanders bereikbaar zijn tijdens vakantie. Op de vraag “Ben jij tijdens je vakantie met werk bezig?” werd positief gereageerd. (meer…)

ZZP TELEFOONSERVICE

Als ZZP’er is het van levensbelang dat u telefonisch goed bereikbaar bent. Het klinkt als een open deur maar hoeveel ZZP’ers zijn er niet die de telefoon beantwoorden terwijl ze bij een andere klant zijn. Of die hun echtgenote laten opnemen begeleid door kindergeluiden, een blaffende hond of nog erger, ZZP’ers die de voicemail aanzetten. (meer…)

EXTRA HULP NODIG, MAAR NOG NIET KLAAR VOOR EXTRA WERKNEMERS

Als kleine MKB-er, kunt u bij bepaalde werkzaamheden, zoals het beantwoorden van de telefoon, typen van brieven, bijhouden van het adressenbestand en debiteurenbeheer, waarschijnlijk wel wat extra hulp gebruiken. Als u zich niet kunt veroorloven om een full- of part-time werknemer aan te nemen of nog niet op een regelmatige basis hulp nodig hebt, overweeg dan een andere optie: besteed…